piątek, 24 lutego 2012

Decoupage krok po kroku:) (jaja gęsie)

Potrzebujemy do wykonania:
  • Jajko gęsie (wydmuszka)
  • ołówek
  • mini wiertarka z wiertłem diamentowym
  • maska ochronna
  • wybielacz (np. ACE)
  • farbę akrylową
  • gąbka
  • serwetki lub papier z wzorem jaki mamy zamiar nakleić na jajko
  • lakier do decoupage
  • pędzel
  • konturówkę do szkła (np. Relief Paint)
Na wydmuszce gęsiej rysujemy ołówkiem wzór do wycięcia (wiertarką).W naszym wypadku będzie to kilka dziurek.





Następna czynność to wycinanie wzoru wiertarką. Oczywiście nie zapominamy o masce bo strasznie dużo pyłu i zapach też nie za przyjemny. 













Gdy mamy wycięty wzór o jaki nam chodziło, moczymy jajko w wybielaczu, zastosowałam ACE (próbowałam, innych tańszych ale ACE jest najlepsze)
Gdy błona ze środka jajka zniknie po kąpieli w ACE, następnym krokiem jest malowanie jajka farbą akrylową (pomalowałam na biało, ale można innym kolorem) Ilość warstw farby według uznania (pomalowałam 2 razy bo efekt był satysfakcjonujący dla mnie)
Gdy jajko wyschnie drobne nie doskonałości można zetrzeć papierem ściernym. Jajko jest przygotowane do naklejania ,przygotowanych wcześniej motywów. Wyciętych z serwetek lub specjalnych do decoupage papierów. Ja postanowiłam przykleić motylki.



Nakładamy na motylki warstwę lakieru i na jajko. Przykładamy motylka do jajka powtarzamy tę czynność, ze wszystkim motylkami. Następny krok to pokrycie lakierem całej powierzchni jajka.(nie używam kleju do decupage choć to ułatwiło by sprawę. Ponieważ gdy przyklejam serwetkę do jajka, robi mi się bardzo brzydki efekt. Postanowiłam z tego zrezygnować, ale warto spróbować przykleić klejem a potem pokryć całość lakierem).



Gdy wyschnie pierwsza warstwa lakieru. Pokrywamy następną warstwą, i malujemy kwiatki konturówką do szkła wokół dziurek. Gdy konturówka wyschnie nanosimy kolejne warstwy lakieru, podobno im więcej lakieru tym lepiej. Ponieważ wydaje się jakby obrazy były zatopione w lakierze. 

1 komentarz: