piątek, 24 lutego 2012

Decoupage krok po kroku:) (jaja gęsie)

Potrzebujemy do wykonania:
  • Jajko gęsie (wydmuszka)
  • ołówek
  • mini wiertarka z wiertłem diamentowym
  • maska ochronna
  • wybielacz (np. ACE)
  • farbe akrylową
  • gąbka
  • serwetki lub papier z wzorem jaki mamy zamiar nakleić na jajko
  • lakier do decoupage
  • pędzel
  • konturówke do szkła (np. Relief Paint)
Na wydmuszce gęsiej rysujemy ołówkiem wzór do wycięcie (wiertarką).W naszym wypadku będzie to kilka dziurek.





Następna czynność to wycinanie wzoru wiertarką. Oczywiście nie zapominamy o masce bo strasznie dużo pyłu i zapach też nie za przyjemny. 













Gdy mamy wycięty wzór o jaki nam chodziło, moczymy jajko w wybielaczu ,ja zastosowałam ACE (próbowałam, innymi tańszymi ale ACE jest najlepsze)
Gdy błona ze środka jajka znikneła po kąpieli w ACE, następnym krokiem jest malowanie jajka farbą akrylową (ja pomalowałam na biało, ale można innym kolorem) Ilośc warst farby według uznania (ja pomalowałam 2 razy bo efekt był satysfakcjonujący dla mnie)
Gdy jajko wyschnie drobne niedoskonałości można zetrzeć papierem ściernym. Jajko jest przygotowane do naklejania ,przygotowanych wcześniej motywów. Wyciętych z serwetek lub specjalnych do decoupage papierów. Ja postanowiłam przykleić motylki.



Nakładam na motylki warstwe lakieru i na jajko i przykładam motylka i tak robię z wszystkimi. Następny krok to pokrycie lakierem całej powieszchni jajka.(nie urzywam kleju do decupage choś to ułatwiło by sprawe ,ale gdy przyklejam serwetke do jajka robi mi się bardzo brzydki efekt. Postanowiłam z tego zrezygnowałam ale warto spróbować przykleić klejem a potem pokryć całość lakierem).



Gdy wyschnie pierwsza warstwa lakieru. Pokrywamy następną warstwą, i malujemy kwiatki konturówką do szkła w okuł dziurek.Gdy konturówka wyschnie nanosimy kolejne warstwy lakieru,podobno im więcej lakieru tym jepiej. Ponieważ wydaje sie jakby obrazy były zatopione w lakierze. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz